Germania a anunțat săptămâna aceasta un proiect de trei ani care vizează crearea unui pașaport complet pentru baterii, reunind industria, mediul academic și startup-urile pentru a încerca să rezolve una dintre problemele cele mai presante ale timpului nostru.
In elaborarea acestui proiect sunt implicați participanți din industie, din mediul academic și din mediul startup-urilor.
Proiectul își propune dezvoltarea unei identități digitale standardizate pentru baterii, care ar include informații despre lucruri precum ciclurile de viață și componentele bateriilor, ceea ce ar putea face mai ușoară reciclarea materialelor scumpe din interiorul bateriilor. Ca parte a inițiativei, 11 companii și instituții academice au primit un total de 8,2 milioane EUR pentru a lucra la un astfel de sistem.
Odată cu creșterea numărului vehiculelor electrice, modul în care ne aprovizionăm bateriile și apoi găsim o a doua viață pentru acestea și, în cele din urmă, le reciclăm, este de o preocupare crucială. Cu toate acestea, până în prezent, eforturile de a crea un pașaport pentru baterie au căzut în mare parte în sarcina companiilor sau industriilor individuale, o situație pe care mulți o consideră supusă erorilor.
Viitorul regulament al UE privind bateriile, care se așteaptă să fie adoptat în lege în cursul acestui an și să intre în vigoare în 2027, va necesita probabil ca pașapoartele bateriilor să arate clar emisiile de CO^2 încorporate ale bateriei, conformitatea cu standardele etice de producție și cantitatea de conținut reciclat.
„Problemele legate de sustenabilitate care se petrec în fiecare dintre etapele de-a lungul lanțului de aprovizionare sunt prea complexe pentru ca un jucător să le poată rezolva singur”, spune Sarah Montgomery, cofondatoare și CEO al startup-ului Infyos, axat pe lanțul de aprovizionare cu baterii, și fost membru al Alianței Globale pentru Baterii a Forumului Economic Mondial.
Ea adaugă: „Dacă dorim cu adevărat să putem crea această tranziție într-un mod cât mai sustenabil posibil, trebuie să fie atât colaborarea industriei, cât și colaborarea între autoritățile de reglementare, între ONG-uri, între alte organizații de durabilitate, pentru a ne asigura că avem o abordare holistică a durabilității și a îmbunătățirii lanțului de aprovizionare.”
Consorțiul german este primul proiect din Europa care încearcă să proiecteze un produs digital care să respecte aceste reglementări, a declarat Ministerul Economiei din Germania.
Bateriile ar putea avea un cod QR care se leagă la o bază de date online unde proprietarii de vehicule electrice, companiile sau autoritățile de reglementare ar putea accesa informații despre compoziția bateriei.
Potrivit energydigital.com, determinată de electrificarea transporturilor și de implementarea bateriilor în rețelele electrice, cererea globală de baterii este de așteptat să crească de 14 ori până în 2030 și ar putea fi un sector de 250 de miliarde de euro încă din 2025.
Surse articol –
https://sifted.eu/articles/germany-battery-passport-project/
https://energydigital.com/renewable-energy/germany-launches-battery-pass-for-eu-standards